Środa 15.04 2020r
TEMAT: Na wiejskim podwórku
1. Wspólne oglądanie filmiku „Rodzic z dzieckiem w domu”.
Witam cię serdecznie oraz twojego rodzica. Zapraszam was do obejrzenia filmiku, w którym zobaczycie jak dobrze mogą bawić się dzieci z rodzicami podczas pobytu w domu. Wybierzcie kilka z proponowanych zabaw i poćwiczcie razem w dowolnym czasie.
https://www.facebook.com/homefit83/videos/2639269676308046/
2. Oglądanie filmiku pt. „Zwierzęta na wsi”.
Dzisiaj poznasz dzieci zwierząt z wiejskiego podwórka. Obejrzyj uważnie filmik na ten temat. Czy zapamiętałeś jak nazywają się młode niektórych z tych zwierząt?.
https://www.youtube.com/watch?v=JGtV5J4C9PM
3. Słuchanie wiersza S. Kraszewskiego pt. „Na wiejskim podwórku” (modyfikacja) i rozmowa na temat jego treści.
Posłuchaj uważnie wiersza, a dowiesz się co wydarzyło się pewnego dnia na wiejskim podwórku. Postaraj się zapamiętać występujące w wierszu zwierzęta.
Na podwórko dumne matki prowadziły swoje dziatki:
Krowa- łaciate cielątko,
Koń- brązowe źrebiątko,
Świnka- różowe prosiątko,
Owca- kudłate jagniątko,
Kurka- pierzaste kurczątko,
Kaczka- płetwiaste kaczątko,
Każda prowadzi swoje dzieciątko!
Wtem ujrzały pieska Burka, który urwał się ze sznurka.
Tak się bardzo przestraszyły, że aż dzieci pogubiły.
Krowa- łaciate cielątko,
Koń- brązowe źrebiątko,
Świnka- różowe prosiątko,
Owca- kudłate jagniątko,
Kurka- pierzaste kurczątko,
Kaczka- płetwiaste kaczątko,
Każda zgubiła swoje dzieciątko!
Wtem gospodarz konną furką wjechał prosto na podwórko.
Zszedł czym prędzej ze swej furki, zamknął Burka do komórki.
Lamentują biedne mamy: „Co my teraz zrobić mamy?”.
Wtem z kryjówek wyszły dziatki, odnalazły swoje matki:
Krowę- łaciate cielątko,
Konia- brązowe źrebiątko,
Świnkę- różowe prosiątko,
Owcę- kudłate jagniątko,
Kurkę- pierzaste kurczątko,
Kaczkę- płetwiaste kaczątko,
Znalazło mamę każde dzieciątko!
Pytania do wiersza:
- Jakie zwierzęta prowadziły na podwórku swoje dzieci?
- Co wydarzyło się na wiejskim podwórku?
- Czy mamy odnalazły swoje dzieci?
4. Zabawa ortofoniczno-ruchowa „Zwierzątka- dzieciątka”.
Słuchaj rodzica i naśladuj sposób poruszania się i odgłosy dzieci zwierząt wiejskich.
Rodzic recytuje:
Kurczątka, kurczątka
w stodole były,
malutką dziureczką powychodziły.
(w tym momencie dziecko naśladuje poruszanie się i głos kurczątka: pi,pi,pi)
Rodzic powtarza rymowankę wymieniając inne zwierzęta (źrebaki, cielątka, prosięta, szczeniaki, kaczątka), a dziecko naśladuje poruszanie się i głosy poszczególnych zwierzątek.
5. Wykonanie ćwiczeń na kartach pracy.
3- latki – Karta pracy, część 2, nr 13
- Obejrzyj zdjęcia zwierząt wiejskich i nazwij je.
- Policz małe świnki na obrazku, pokoloruj mamę- świnkę i jej dzieci.
4- latki – Karta pracy, część 2, nr 33
- Nazwij zwierzęta przedstawione na zdjęciach.
- Podziel nazwy zwierząt rytmicznie(na sylaby) z wyklaskiwaniem.
- Odszukaj wśród naklejek zdjęcia młodych zwierząt i naklej je w odpowiednich miejscach.
- Dorysuj kaczkom wodę i ją pokoloruj.
6. Praca plastyczna „Kurczątka” (Wyprawka plastyczna).
3- latki:
- Przygotuj kartę 7 z wyprawki plastycznej, szary papier np. czarno-białą gazetę, klej.
- Wypchnij z karty nacięte koło i obrazki kurczątek.
- Policz kurczątka.
- Powydzieraj z szarego papieru paski tworzące gałązki i trawę, z których powstanie gniazdo i przyklej je na kole.
- Przyklej obrazki kurczątek w gnieździe
4- latki:
- Przygotuj kartę 24 z wyprawki plastycznej, szary papier np. czarno-białą gazetę, klej, nożyczki, kredki.
- Wytnij nacięte koło i rysunki kurczątek.
- Pokoloruj rysunki kurczątek i policz je.
- Wytnij z szarego papieru paski tworzące gałązki i trawę, z których powstanie gniazdo i przyklej je na kole.
- Przyklej rysunki kurczątek w gnieździe.
7. Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu (w miarę możliwości).
- Zabawa ruchowa „Zaprzęg koni”
Rodzic staje za dzieckiem (dziecko jest konikiem, a rodzic woźnicą).Trzymając się za ręce biegają po ogrodzie. Na sygnał woźnicy „prrrr” konik zatrzymuje się i następuje zamiana ról.
- Zabawa ruchowa „Gąski”.
Dziecko (gąska) maszeruje gęsiego za rodzicem po ogrodzie i gęga: gę, gę, gę. Rodzic prowadzi gąskę - dziecko w różne części ogrodu, obchodzi sprzęty i drzewa, po czym następuje zamiana ról.