Wtorek 5.05.2020r
Temat: Przyroda w mieście
1. Rozmowa o motylkach na podstawie obrazków
Pokazanie obrazków motyli .Dziecko odgaduje, który to cytrynek , a który paź królowej. Powtarza nazwy, prezentując właściwy obrazek i opisuje jakie są różnice między motylkami.
2. Nauka piosenki „Motyle” https://www.youtube.com/watch?v=A3JEJqsP5P4
Ref. Motyle, motyle fruwają, fruwają, fruwają
I tańczą, i tańczą śpiewają, śpiewają, śpiewają.
1. Motyle barwne plamki mają
Motyle tańczyć tez potrafią
Czasami lasy odwiedzają
Na łące dziś odpoczywają
Ref. Motyle, motyle fruwają, fruwają, fruwają
I tańczą, i tańczą śpiewają, śpiewają, śpiewają.
2.Pszczółki, koniki spotykają
Mrówki, biedronki podziwiają
Cytrynowe skrzydełka mają
I tęczowe też bywają.
Ref. Motyle, motyle fruwają, fruwają, fruwają
I tańczą, i tańczą śpiewają, śpiewają, śpiewają.
Rozmowa z dzieckiem na temat wysłuchanej piosenki, np.
- Co robią motyle?
- Co odwiedzają? Gdzie odpoczywają?
- Jakie zwierzątka spotykają? Jakie zwierzątka podziwiają?
- Jak wyglądają ich skrzydełka?
3. Praca plastyczna "Motylek"
Samodzielnie spróbuj narysować i pomalować motylka tak, jak pokazuje Laluś
"Luluś, narysuj motylka! Sezon 2" https://www.youtube.com/watch?v=ydO2B-hQllk
lub pomaluj kolorowankę motylka.
4. Rozmowa przy mapie – kolory na mapie
Pokazujemy dziecku na mapie góry ( kolor brązowy), morze ( kolor niebieski), duże miasta ( kropeczki czerwone), rzeki ( niebieskie ciemne linie). Pytamy o kolor jakim są oznaczone.