Czwartek 14.05.2020r
Temat: Kwiaty majowej łąki
1. Utrwalenie piosenki „Mała biedroneczka” https://www.youtube.com/watch?v=BeLMx4273_E
2. Zabawa językowa "Polne kwiaty"
Dziecko opisuje obraz U. Lemańskiej „Majowa łąka”. Podaje kolory kwiatów, może zna nazwy niektórych kwiatów?
Następnie pokazujemy dziecku 4 obrazki i podajemy nazywamy kwiatków polnych. Dziecko powtarza nazwy, dzieląc je rytmicznie (na sylaby). Dziecko wyszukuje poznane 3 kwiatki wśród kwiatów na łące na obrazie, podaje nazwy.
Cha – bry ( inna nazwa bławatki)
Ma- ki
Sto-kro-tki
Mni- szek ( inna nazwa mlecz)
3. Praca plastyczna „Maki i chabry”- wyprawka plastyczna
3-latki karta nr 28 |
4-latki karta nr 27 |
Co potrzeba? Wyprawka plastyczna karta 28, kredki, bibuła niebieska i czerwona. Klej Co robi dziecko? -rysuje po śladzie – kończy rysować łąkę -wykleja płatki maków czerwoną bibułą, a niebieską –kwiaty chabrów. |
Co potrzeba? Wyprawka plastyczna karta 27, Jasnozielony karton A4 , ciemnozieloną kredkę i flamaster, klej i nożyczki Co robi dziecko? -wycina obrazki główek kwiatów - zagina w odpowiednich miejscach i przykleja do kartonu -dorysowuje kwitom łodyżki oraz łąkę –trawy i inne rośliny np. stokrotki
|
4. Ćwiczenia usprawniające narząd mowy – prawidłowa artykulacja głoski „z”
Pokazujemy dziecku prawidłową artykulacje głoski ”z”. Czytamy dziecku wiersz B. Szelągowskiej „Majowa łąka”, dziecko powtarza fragment tekstu: za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!
Majowa łąka, pachnąca łąka;
Tu widać myszkę, słychać skowronka…
Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!
Pająk zaplata pośród traw sieci,
a mała pszczółka do kwiatka leci.
Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!
Ważka spogląda na dół ciekawie.
Kret nowy kopiec wykopał w trawie.
Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!
Bąk bzyczy głośno, trzmiela szukając.
A wokół brzozy wciąż biega zając.
Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!
Na małym krzaczku przysiadła mucha.
Z wielka uwagą motyla słucha.
Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!
I konik polny też nie próżnuje,
małej biedronce kropek pilnuje.
Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!
Tyle się dzieje ciągle na łące!
Aż z ciekawością zerka tam słońce.
Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!
Rozmowa z dzieckiem po ponownym przeczytaniu wiersza:
Jakie zwierzątka spotykamy na łące w wierszu?
5 . Na świeżym powietrzu - Spacer na łąkę (w miarę możliwości) obserwacja roślin i zwierząt.
6. Dla chętnego dziecka: Karta pracy str. 47