2020-05-22 Piątek 3,4-latki
Piątek 22.05.2020r
TEMAT DNIA: To wszystko dla Was, rodzice …
1. Zabawa ruchowa „Serduszko dla rodziców” przy piosence „Mama i Tata”.
Witam was serdecznie. W tym tygodniu przygotowywaliście się do Święta Rodziców. Słuchaliście wierszy i piosenek o rodzinie, opowiadaliście o swoich rodzinach i rysowaliście portret rodziny. Na dobry początek zapraszam was do zabawy „ Serduszko dla rodziców” przy piosence „Mama i Tata”, którą poznaliście we wtorek. Podczas zwrotek piosenki poruszacie się swobodnie podskakując po pokoju. Gdy usłyszycie słowa refrenu „Kocham mamę, kocham tatę…” zatrzymujecie się i śpiewając układacie palce w serduszko.
2. Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej „Jesteśmy razem!” i rozmowa na temat jego treści.
Posłuchajcie pięknego wiersza pt. „Jesteśmy razem!”, a dowiecie się co można zrobić dla swoich rodziców z okazji ich święta. (wiersz warto przeczytać 2-krotnie)
Zakwitły maki w ogrodzie.
Mamie je podaruję.
A siostra zrobi laurkę –
sama ją namaluje.
Ja tacie umyję samochód
i zrobię to razem z bratem.
Sam raczej bym nie dał rady –
obydwaj kochamy tatę!
Każdy zna takie słowo,
ważne dla córki, dla syna.
Oznacza miłość, wspólnotę …
Jakie to słowo?
RODZINA!
Porozmawiajmy o wierszu. Postarajcie się odpowiedzieć na pytania:
- Co dzieci podarują mamie?
- Co dzieci zrobią dla taty?
- Co oznacza słowo „ rodzina?”.
- Co można zrobić miłego dla swoich rodziców (samemu czy z rodzeństwem)?
3. Nauka na pamięć wiersza I. Landau pt. „Wiersz dla mamy”.
Naszym rodzicom możemy podarować wierszyk. Posłuchajcie wiersza i spróbujcie w najbliższych dniach nauczyć się go na pamięć. Recytując wiersz dla taty zamieńcie słowo „mamusiu” na „tatusiu”.
Moja kochana mamusiu!
To dla Ciebie ten wierszyk,
dla Ciebie słońce i chmury,
dla Ciebie tęcza i wietrzyk.
Wiosną i latem – kwiaty,
jesienią – liście jesienne …
Bądź szczęśliwa, mamusiu,
dziś, jutro i codziennie!
4. Wykonanie zadań na kartach pracy.
Przygotujcie karty pracy i wykonajcie następujące zadania:
3 – LATKI: Karta pracy, część 2, nr 17
- Obejrzyjcie obrazki i powiedzcie, co robią tata i mama Olka i Ady.
- Naklejcie obok obrazków zdjęcia przedmiotów potrzebnych do wykonania danej czynności.
- Nazwijcie przedmioty przedstawione na zdjęciach i określcie, do czego są potrzebne.
4 – LATKI : Karty pracy, część 2, nr 50 – 51.
- Obejrzyjcie obrazki i powiedzcie, co robią osoby na nich przedstawione.
- Naklejcie pod obrazkami naklejki z przedmiotami potrzebnymi do wykonania danej czynności.
- Rysujcie po śladach rysunku falbanki.
- Nazwijcie przedmioty i określcie, do czego są potrzebne.
5. Zabawa pt. „Kto co robi?”.
Rodzice mają zawsze pełne ręce roboty. Zastanówcie się i powiedzcie, które z wymienionych czynności wykonują wasi rodzice: mama, tata, a może i mama i tata.
- ogląda mecze piłkarskie,
- gotuje pyszności,
- dba o roślinki,
- czyta książeczki do snu,
- śpiewa,
- żartuje,
- odprowadza do przedszkola,
- odbiera z przedszkola,
- naprawia gdy coś się zepsuje.
6. Bajkowe rodzinki
- Rozwiązywanie zagadek obrazkowych „ Co to za rodzinka?”.
Przygotowałam dla was zagadki. Spójrzcie na obrazki przedstawiające różne bajkowe rodzinki. Czy wiecie z jakich bajek pochodzą? Z pewnością w mig odgadniecie.
- Oglądanie jednego z odcinków bajki „Rodzina Treflików”.
Nie ma jak szczęśliwa rodzina – to prawdziwy skarb. Zapraszam was do obejrzenia odcinka lubianej przez was bajki o Treflikach pt. „Szczęśliwa rodzinka”.
https://www.youtube.com/watch?v=58V52JdiwPA
- Dokończcie zdanie: Lubię moją rodzinę, bo …
7. Praca plastyczna. „Laurka dla rodziców” (do wyboru).
Wspaniałym upominkiem dla rodziców jest własnoręcznie wykonana laurka. Oto moje propozycje. Możecie wydrukować na kartce z bloku technicznego wzór laurki, który znajduje się poniżej, pokolorować serduszko i kwiaty a w środku serduszka odbić pomalowaną farbą rączkę. Możecie też skorzystać z propozycji wykonania laurek, które znajdują się w tym filmiku.
Podarujcie rodzicom swoje laurki i mocno ich uściskajcie.