Piątek 29.05.2020r
TEMAT DNIA: Wszyscy lubimy się bawić. Na podwórku.
1. Słuchanie wiersza J. Koczanowskiej pt. „Podwórko” i rozmowa na temat jego treści.
Witam was moi mili. Choć każdy z was jest inny to jednak coś was łączy – wszyscy lubicie się bawić. Ciepłe i słoneczne dni wiosenne zapraszają do zabaw na podwórku. Ciekawa jestem jak lubicie spędzać czas na swoim podwórku. Czy tak jak dzieci z wiersza pt. „Podwórko”? Posłuchajcie. (wiersz warto przeczytać dwukrotnie)
Na naszym podwórku
wspaniała zabawa,
jest ławka, huśtawka
i zielona trawa.
Jest piasek, łopatka
i wiele foremek,
są piłki, skakanki,
czerwony rowerek.
Tutaj się bawimy,
zapraszamy gości,
bo wspólna zabawa
to mnóstwo radości.
Porozmawiajmy na temat wiersza. Czy zapamiętaliście:
- Co znajduje się na podwórku opisanym w wierszu?
- Co robią dzieci na podwórku?
- Dlaczego wspólna zabawa na podwórku jest wspaniała?
2. Zabawy podwórkowe na fotografii (zagadki).
Na fotografiach, które za chwilę obejrzycie przedstawione są ulubione zabawy podwórkowe dzieci kiedyś i dzisiaj. Spróbujcie odpowiedzieć na pytanie: W co bawią się dzieci? Jeśli będziecie mieć kłopot z rozpoznaniem niektórych zabaw spytajcie o nie rodziców. Z pewnością chętnie powspominają czasy, gdy sami byli dziećmi.
Zabawa w chowanego
Zabawa z latawcem
Puszczanie baniek mydlanych
Zabawa „Berek”
Skakanie przez skakankę
Malowanie kredą po chodniku
Puszczanie stateczków z papieru
Gra w klasy
Zabawy z piłką np. w kolory czy głupiego Jasia
Gra w kapsle
3. Ćwiczenia słownikowe „W piaskownicy”.
Wszystkie dzieci uwielbiają zabawy w miejscu, które przedstawiono na tej fotografii. Co to za miejsce?
Do zabawy w piaskownicy służą różne kolorowe zabawki. Z pewnością je znacie. Oto typowy zestaw zabawek do piaskownicy. Powiedzcie, z czego on się składa, wskazując poszczególne zabawki na obrazku.
Opowiedzcie, w jaki sposób można bawić się w piaskownicy.
Wspaniałą zabawą w piaskownicy jest zabawa „Zakładamy cukierenkę” – robimy z piasku babki, ciastka, torciki, dekorujemy je kamyczkami, kwiatkami, muszelkami i „sprzedajemy”.
4. Zabawa matematyczna „Liczymy foremki”.
Wykonajcie następujące zadania matematyczne:
- Policzcie wszystkie foremki znajdujące się na obrazku wskazując je paluszkiem.
- Wymieńcie kolory ze względu na jakie można je posegregować? Policzcie foremki w kolorze: niebieskim, czerwonym, zielonym, pomarańczowym.
- Wymieńcie kształty ze względu na jakie można je posegregować?
Policzcie foremki w kształcie: dłoni, stóp, buziek.
5. Wykonanie zadań na kartach pracy.
3 – LATKI:
Odpowiedzcie na pytania:
- Jakich zabawek z piaskownicy użyły dzieci do wykonania tych babek?
- W jakim kształcie są przedstawione foremki?
4 – LATKI :
Wykonajcie zadania na Karcie pracy, część 2, nr 53.
6 Praca plastyczna „Słodka babeczka:” (dla chętnych dzieci).
Udekorujcie w dowolny sposób babeczkę – muffinkę. Wykorzystajcie różne przybory i materiały plastyczne np. kredki, flamastry, papier kolorowy, kuleczki z bibuły lub folii aluminiowej, plastelinę, naklejki.
Z okazji zbliżającego się Dnia Dziecka życzymy Wam Kochani uśmiechu od ucha do ucha, słoneczka na niebie, spełnienia marzeń i wielu chwil pełnych dziecięcej radości.