2020-04-15 Środa 4,5-latki
ŚRODA 15.04.2020
TEMAT TYGODNIA: „Wiosna na wsi”
TEMAT DNIA: „Tyle stóp, tyle kroków”
1. Na początek utrwalcie piosenkę „Na wiejskim podwórku” .
2.Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza Teresy Fiutowskiej „Podwórkowa awantura"
Kura gdacze, kaczka kwacze
- goni kurę mokrą raczej.
Gęś też syczy, kogut pieje.
Gwałtu! Rety! Co się dzieje?
Ryczy krowa, świnia kwiczy,
a indyk się rozindyczył.
Kot mysz goni, głośno miauczy.
Dość awantur! Już wystarczy!
Tak pies Burek głośno szczeka,
że już słychać go z daleka.
Koza meczy: mee, mee, mee....
Czego psisko mądrzy się?
Dla ochłody wiadro wody
poleją na głowy, brody!
Wyszły z mody awantury!
A sio gęsi, a sio kury!
Powiedziała, co wiedziała,
białą brodą pokiwała,
pochyliła nisko rogi.
Cisza! Spokój! Zejść mi z drogi!
Awantura się skończyła, Bo ta koza groźna była.
Odpowiedzcie na pytania:
Jakie zwierzęta brały udział w podwórkowej awanturze?
Jakie zwierzę próbowało je uspokoić?
W jaki sposób to zrobiło?
Jakie głosy wydawały zwierzęta?
Spróbujcie odnaleźć je na ilustracji.
Naśladujcie głosy tych zwierząt.
2. Długi, krótki– ćwiczenia w mierzeniu długości.
Zapraszam do zabawy rodzica i dziecko
Mierzenie szerokości dywanu stopa za stopą
Zmierzcie szerokość dywanu
- Dlaczego wyszły wam różne wyniki?
- Czy wasze stopy są jednakowej długości?
Mierzenie długości dywanu krokami
- Dlaczego wyszły wam różne wyniki?
- Z czym jest związana długość waszych kroków (ze wzrostem)?
3. Przedstawienie za pomocą czego możemy robić pomiar (linijka, metr krawiecki). A czego jeszcze można użyć?
4. Wykonajcie ćwiczenia
5 - latki- KARTY PRACY cz. 4. s. 6,7
5. Zabawa ruchowa „Kwoka i kurczęta”
Dzieci – kurczątka poruszają się swobodnie po dywanie. Na sygnał klaśnięcia w dłonie wykonują polecenia mamy – kwoki np.: poszukują pokarmu, machają skrzydełkami, dziobią ziarenka, chowają się przed niebezpieczeństwem.