2020-05-11 Poniedziałek 4,5-latki
PONIEDZIAŁEK 11.05.2020
TEMAT TYGODNIA: „Łąka w maju”
TEMAT DNIA: „Barwa ochronna”
1. Obejrzyjcie ilustracje łąki. Omówcie co się na nich znajduje.
2. Zapoznajcie się z piosenką o wiośnie „Wiosna na łące”
Porozmawiajcie na temat tekstu piosenki:
- Kto przybył na łąkę?
- Co zaczęło się dziać na łące kiedy przyszła wiosna?
- Co to znaczy, że świerszcz stroi skrzypce?
- Wymień mieszkańców łąki o których jest mowa w piosence
3. Wysłuchajcie jakie dźwięki można usłyszeć na majowej łące "Dźwięki majowej łąki"
4. Obejrzyjcie film edukacyjny "Na łące"
5. Zabawa ruchowa z wykorzystaniem wiersza Teresy Fiutkowskiej „Żabie łapki”. Pobawcie się wspólnie z rodzicami.
Dziecko staje w parze z rodzicami naprzeciwko siebie i powtarza tekst, ilustrując go ruchem.
Dzieci:
Dwie zielone małe żabki, tak nad stawem grają w łapki:
Jedną łapką – podnoszą prawą rękę ugiętą w łokciu,
Klap, klap, klap – uderzają o prawą dłoń partnera,
Drugą łapką – podnoszą lewą rękę ugiętą w łokciu,
Klap, klap, klap – uderzają o lewą dłoń partnera,
Potem dwiema – podnoszą obie ręce ugięte w łokciach,
Klap, klap, klap – uderzają w obie dłonie partnera
Ty bocianie – przykucają i grożą bocianowi, poruszając wskazującym palcem
Nas nie łap!
6. Posłuchajcie i rozwiążcie zagadki o łące:
Wiosną i latem się pojawia,
Kiedy ranek nastaje
Jej kropelki są na kwiatach,
Listkach i na trawie (ROSA)
Na niebie jej barwy
Pięknie się mienia
Jak most ogromny
Łączy niebo z ziemią (TĘCZA)
Błyszczy na jej plecach
Płaszczyk czerwony,
Czarnymi kropkami
Pięknie ozdobiony (BIEDRONKA)
Ma barwne skrzydła
Fruwa nad łąką i bardzo lubi gdy świeci słonko (MOTYL)
Co to za panienka zielona sukienka
Jasny żabocik i wytrzeszczone oczy
Gdy się zbliżysz do niej wnet do wody skoczy (ŻABKA)
Jak się ten owad nazywa?
Przez cały dzień pracuje
Na plecach nosi ciężary
Kopiec wielki buduje (MRÓWKA)
7. Wykonajcie ćwiczenia:
4 - latki Karta pracy, cz. 2, nr 44
- opowiedzcie, co widzicie na obrazku,
- dokończcie kolorowanie,
- policzcie żabki w każdym stawie,
- podskoczcie tyle razy, ile żabek jest w każdym stawie.
5 – latki Karta pracy, cz. 4, s. 36−37.
Obejrzyjcie obrazek, określcie co dzieje się na łące w maju. Oglądnijcie zdjęcia zwierząt, nazwijcie je
8. Namalujcie majową łąkę dowolną techniką - kredkami lub farbami.