2020-05-14 Czwartek 4,5-latki
CZWARTEK 14.05.2020
TEMAT TYGODNIA: „Łąka w maju”
TEMAT DNIA: „Wiosenna łąka”
1. Utrwalcie poznaną piosenką o wiośnie „Wiosna na łące”
2. Jeśli jest ładna pogoda wybierzcie się na wycieczkę na łąkę – narwijcie z łąki roślin i kwiatów – zapamiętajcie ich nazwy.
Po powrocie odpowiedzcie na pytania, które zada wam rodzic.
- Co najbardziej wam się podobało?
- Co was zainteresowało, zdziwiło?
- Jakiego koloru było na łące najwięcej?
- W jaki sposób można spędzić czas na łące?
- Co czeka nas na łące?
3. Obejrzyjcie krótki filmik – „Na łące”
4. Oglądnijcie ilustracje, opowiedzcie co się na nich widzicie, wymieńcie jakie kwiaty można zobaczyć na łące.
5. Oglądnijcie filmik edukacyjny – „Majowa łąka i jej mieszkańcy”
6. Odgadnijcie zagadki –„ Na majowej łące”
7. Pobawcie się na łące lub podwórku:
Motyle i kwiaty
Dzieci-motyle fruwają nad łąką, omijając kolorowe kwiaty (koce lub poduszki), w rytmie wyklaskiwanym. Podczas przerwy w klaskaniu przykucają na kwiatki.
Boćki – zabawa z elementem marszu.
Dzieci chodzą po łące wysoko podnosząc kolana.
„Łąka” – zabawa bieżna.
Dzieci biegają na po pokoju naśladując zbieranie kwiatów.
Fruwające motyle – zabawa naśladująca.
Dzieci powoli poruszają się po łące, powoli poruszając wyciągniętymi do boku wyprostowanymi w łokciach rękami.
8. Instrumentacja wiersza Bożeny Formy „Wiosna”
Rodzic czyta tekst a dziecko wykonuje czynności
Powiał wiatr majowy - dziecko gra na tamburynie lub unosi ręce do góry i macha nimi
Łąka zapachniała – pociera dłońmi
Świeżą koniczyną – wącha
Pokryła się cała – zatacza koło rękami
Brzęczą głośno pszczoły – naśladuje głos pszczół bzzz…
Pracują wytrwale – klaska w dłonie
Zapylają kwiaty – tupie
Nie nudzą się wcale – kiwa głową na boki
Słońce mocno grzeje – naśladuje promyki słońca
Świat do życia budzi – klaska w dłonie
Dobry czas nastaje – podskakuje
Dla zwierząt i ludzi – biegnie w miejscu
9. Wykonajcie ćwiczenia:
4 – latki – potrzebne będą WYPRAWKA PLASTYCZNA, karta nr 27, klej, jasnozielony karton A4, ciemnozielona kredka, flamaster (lub farby i pędzel), nożyczki. Pracę wykonajcie wg podanej instrukcji
5 – latki – KARTY PRACY -Nowe przygody Olka i Ady. Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia str. 74.
- Odszukajcie na obrazku ukryte zwierzęta, nazwijcie je, pokolorujcie rysunek.