2020-06-22 ,, ZAJĘCIA NA PONIEDZIAŁEK - 5-6 LATKI"

                                                        2020-06-22 ,, ZAJĘCIA NA PONIEDZIAŁEK"

 

Zajęcia na poniedziałek, 22.06.2020
 
Temat tygodnia: Pożegnania nadszedł czas.
 
Temat dnia: Pocieszajki dla maluchów.
 
1.      Posłuchajcie piosenki. https://www.youtube.com/watch?v=LhN5NaCEjls
 
Odpowiedzcie:  O czym jest piosenka?

  A wy, jakie zdarzenia zapamiętałyście z przedszkola?

 

Posłuchajcie opowiadania Agaty Widzowskiej:
 
Ada była bardzo dumna z tego, że po wakacjach pójdzie do szkoły. Będzie miała kolorowy plecak, a w nim książki, zeszyty i
 
piórnik z przyborami. Bardzo chciała się nauczyć samodzielnie czytać, bo obiecała Olkowi, że w przyszłości to ona przeczyta mu
 
bajkę na dobranoc, a nie odwrotnie.

 

Na zakończenie ostatniego roku w przedszkolu zaproszono wszystkich rodziców, a młodsze grupy zadbały o niespodzianki:
 
zaśpiewały piosenki pożegnalne i wręczyły starszakom  samodzielnie przygotowane sadzonki drzewek szczęścia w małych
 
doniczkach.
 
Grupa Ady odwdzięczyła się przedstawieniem teatralnym dla maluchów o misiu, który trafił do przedszkola i niczego nie potrafił
 
robić samodzielnie: nie umiał jeść, ubrać się, wiązać sznurowadeł i budować domku z drewnianych klocków. Nie wiedział
 
nawet, że przed jedzeniem trzeba myć łapki, ani nie znał słów: proszę, dziękuję, przepraszam. Ten miś musiał się wszystkiego
 
nauczyć w przedszkolu, a dzieci mu w tym pomagały.
 
Był to teatrzyk kukiełkowy, w którym Ada przedstawiała postać dziewczynki o imieniu Basia. Tomek trzymał kukiełkę misia, a
 
Basia uczyła go jak myć łapki.
 
- O, popatrz, misiu,
 
Tu jest łazienka,

 Wodą się zmywa

 Farbę na rękach.

 A ty masz łapki
 
Całe w powidłach,
 
Więc musisz użyć wody i mydła
 
Piotrek i Janek poruszali kukiełkami zielonych żabek i śpiewali:
 
Kum, kum, kum!
 
Rech, rech, rech!

 Było przedszkolaków trzech.

 Hopsa w lewo!

 
Hopsa w prawo!
 
Skaczą zwinnie. Brawo, brawo!
 
Ucz się misiu, z nimi ćwicz,
 
 
Skacz i do dziesięciu licz!
 
Jeden, dwa, trzy, cztery………..

 

Potem na scenie pojawiały się symbole pór roku: słońce, bławatek, kasztany i skowronek.
 
Dzieci z młodszych grup doskonale wiedziały, które symbolizują wiosnę, lato, jesień i zimę. Na zakończenie wszystkie starszaki
 
ukłoniły się pięknie i wyrecytowały:
 
- Nie płaczcie, kochani, gdy nas tu nie będzie,
 
nasz wesoły uśmiech zostawimy wszędzie.
 
A gdy po wakacjach znajdziemy się w szkole,

 będziemy wspominać kochane przedszkole.

 Młodszym dzieciom bardzo podobało się przedstawienie, a po spektaklu wszyscy chcieli z bliska obejrzeć kukiełki. Ada stanęła

 
pod oknem i przyglądała się swoim koleżankom i kolegom. Z jednej strony cieszyła się na myśl o szkole, z drugiej jednak czuła,
 
że będzie tęsknić.
 
- Trochę mi smutno – powiedziała do Kasi.
 
- Mnie też – odpowiedziała dziewczynka. – Nauczyłam się tutaj pisać swoje imię.

 - A ja nauczyłam się sama korzystać z łazienki, bo jak byłam mała, to nie umiałam spuszczać wody – dodała Ada.

 
- Piotrek mi pokazał, jak bezpiecznie zjeżdżać ze zjeżdżalni i wspinać się po drabinkach.
 
- Mnie też!
 
- I umiemy już rozpoznawać kształty: koła, trójkąty, prostokąty i kwadraty.
 
- I co jeszcze?
 
- Pani pokazała nam, jak kroić warzywa, żeby się nie skaleczyć.
 
- I umiemy już zrobić same sałatkę z majonezem – odparła z dumą Ada.
 
- A pamiętasz, jak lepiłyśmy pączki z piasku do naszej cukierni? Tomek ugryzł jednego i pani kazała mu szybko wypłukać
 
buzię.
 
- Cha, cha, nigdy tego nie zapomnę!
 
- I piekliśmy ciasto na Dzień Mamy, a wyszedł nam zakalec!
 
- Pamiętam. Pani polała je czekoladą i powiedziała, że takie ciasto jada się we Francji.
 
- Było bardzo dobre i wszyscy prosili o dokładkę.

 Dziewczynki wymieniły jeszcze wiele wesołych wspomnień i obiecały sobie, że będą odwiedzać swoje przedszkole i ulubioną

 
panią. Pożegnały się z innymi dziećmi, z kucharkami, a nawet z zabawkami.

 Przed wyjściem Ada położyła coś ukradkiem w swojej szafce w szatni.

 
- Co tam zostawiłaś? – zdziwiła się mama.
 
- Zostawiłam pudełko z pocieszajkami.
 
- A co to są pocieszajki?
 
- To są kolorowanki ze zwierzątkami. Powiedziałam pani, że jak jakiś maluch będzie płakał, to może mu dać taką kolorowankę i
 
poprosić, żeby pomalował smutne zwierzątko.
 
- Ja też kiedyś płakałam za tobą w przedszkolu i wtedy pomalowałam krowę na żółto. Świeciła jak słońce i od razu było mi
 
lepiej.
 
- To wspaniały pomysł – mama spojrzała z podziwem na Adę i mocno ją przytuliła.
 
- Pa, pa! Przedszkole!- powiedziała Ada. Kiedyś cię odwiedzę.

 

A teraz spróbujcie odpowiedzieć na pytania:
 
- Co przygotowała grupa Ady na pożegnanie przedszkola?
 
- Co przygotowali młodsi koledzy?

 -Co robiły Ada i Kasia?

 - Kogo pożegnała Ada?

 - Co to były pocieszajki Ady?

 - Gdzie je zostawiła?

 

Otwórzcie książki s. 85 – 89.

 
Dzieci oglądają ilustracje. 5 latki słuchają tekstu czytanego przez dobrze czytającego 6 latka lub nauczyciela. 6 latki próbują
 
czytać samodzielnie.
 
 
Nauczcie się na pamięć wierszyka:
 
- Nie płaczcie, kochani, gdy nas tu nie będzie,

 nasz wesoły uśmiech zostawimy wszędzie.

 A gdy po wakacjach znajdziemy się w szkole,

 
będziemy wspominać kochane przedszkole.

 2.     

Wyjmijcie z Wyprawki reprodukcje malarskie: Stogi siana w Giverny, Kobieta odpoczywająca pod parasolem na plaży.
 
Obejrzyjcie je i spróbujcie określić, z jaką porą roku wam się kojarzą i dlaczego. 
 
3.     
Przygotujcie  kartkę z bloku technicznego, farby, pędzelek, kubek z wodą, pastele, klej , bibułę, kolorowy papier itp. Waszym
 
zadaniem będzie wykonanie obrazka o lecie.
 
Sami wybierzcie technikę wykonania pracy. Możecie również zrobić i ozdobić ramkę.

Obrazki można przysłać do umieszczenia na stronie internetowej naszego przedszkola.