Wtorek 28.04.2020r
Temat: Jesteśmy uprzejmi wobec innych.
1. Rozgrzewka muzyczno - ruchowa : ŚPIEWAJĄCE BRZDĄCE - ŻABIE KROKI taniec
2. Nauka piosenki - „Grzeczne słówka”https://www.youtube.com/watch?v=kwLEwyI-JzM
1. Dziękuję, przepraszam i proszę
Trzy słówka za małe trzy grosze.
I grzeczny królewicz i grzeczna królewna
Znają te słowa na pewno.
Ref. Trzy słówka za małe trzy grosze
Dziękuję, przepraszam i proszę.
2. To przecież niewiele kosztuje
Gdy powiesz uprzejmie dziękuję
Korona Ci z głowy nie spadnie na pewno
Nawet gdy jesteś królewną.
Ref. Trzy słówka za małe trzy grosze
Dziękuję, przepraszam i proszę.
Rozmowa z dziećmi na temat wysłuchanej piosenki.
- O jakich grzecznych słówkach opowiada piosenka?
- W jakich sytuacjach używamy słów: dziękuję, przepraszam i proszę?
3. Rozwiązywanie zagadek - Co powiem, gdy…
Dziecko słucha wierszowanych zagadek, na które odpowiada słowami: proszę, dziękuję lub przepraszam w zależności od sytuacji przedstawionej w tekście:
Wietrzyk porwał mój kapelusz,
biegnę za nim, już go chwytam,
ale wietrzyk powiał znowu,
a kapelusz dalej zmyka...
Pobiegł Tomek co sił w nogach,
z wiatrem wcale nie był w zmowie.
Zręcznie złapał mój kapelusz.
Już go niesie. Co mu powiem?
( „ dziękuję”)
Obiad dziś jest bardzo smaczny,
bo jem ulubiony groszek.
Mam ochotę zjeść go więcej,
więc do mamy mówię...
( „ proszę”)
Bartek w biegu trącił Jankę,
bo chciał bardzo złapać Zdzisia.
Janka była obrażona
i na Bartka i na Zdzisia.
Bartek jednak się zatrzymał:
- Nie płacz Janka, wina nasza!
Ja za Zdzisia i za siebie
bardzo, bardzo cię...
( „ przepraszam”)
4. Zabawy badawcze
Co jest słodkie, a co słone?
Potrzebne: dwie szklanki z ciepłą wodą, dwie łyżeczki, sól, cukier
Co robimy?: Dziecko wsypuje produkty do szklanek i miesza je łyżeczkami.
Pytamy dziecko: Dlaczego ich zdaniem cukier i sól zniknęły?
Następnie dziecko próbuje powstałych roztworów, nazywając ich smak słodki – słony
Powietrze jest bardzo ważne.
Potrzebne: dwa słoiki różnej wielkości, dwie świeczki typu „podgrzewacze” , dwa talerzyki, zapałki
Co robimy?: Ustawiamy świeczki „podgrzewacze” na talerzykach, zapalamy je. Następnie przykrywamy je słoikami i obserwujemy z dzieckiem co się wydarzy.
Pytamy dziecko: Która świeczka zgasła wcześniej i dlaczego?
Tłumaczymy dziecku: tam, gdzie był mniejszy słoik, było mniej tlenu (powietrza), świeczka zgasła szybciej, a w większym słoiku było tlenu (powietrza) więcej, dlatego świeczka dłużej się paliła.
5. Praca plastyczna - Kwiatek dla bliskiej osoby
Dziecko samodzielnie rysuje dowolny kwiatek dla bliskiej osoby. Jakiego zwrotu użyjesz przy wręczaniu kwiatka?
Dla chętnych:
Co potrzebne : kartka, kredki suche pastele, nożyczki
Jak to zrobić? : https://www.youtube.com/watch?v=F9SnoGwMkRw