2020-05-15 ,,5-6 LATKI - ZAJĘCIA NA PIĄTEK"

                                                      2020-05-15 ,, ZAJĘCIA NA PIĄTEK  5-6 LATKI"

 

2020-05-15  ZAJĘCIA NA PIĄTEK

TEMAT DNIA: ,,PIERWSZA KARTKA ZIELNIKA”

 

  1. OBEJRZYJCIE FILM PRZEDSTAWIAJĄCY ROSLINY ŁĄKOWE ( LINK PONIŻEJ)

https://youtu.be/bgYeAZm8mqk- rośliny łąkowe

 

 

Teraz wyjaśnimy sobie co to jest ,,zielnik”?

Jest  to zbiór roślin które się suszy, następnie te rośliny można wkładać np. do folijek i dać do

segregatora lub można też prowadzić specjalny zeszyt przyklejając rośliny do kartki..

Spróbujcie wykonać samodzielnie taki zielnik. Pomoże Wam w tym filmik poniżej

https://youtu.be/R4G6_MqwKmQ- zielnik

  TERAZ POBAWIMY SIĘ W ZAGADKI SŁOWNE: - KOŃCZENIE RYMOWANEK

- Trawa, kwiaty , biedronka

To na pewno ……( łąka)

 

- Czerwone jak gotowane raki  to ………….( maki)

- Ma żółty środek, białe płatki

Łodyga u niej wiotka

Ten łąkowy kwiat to ……………… ( stokrotka)

 

- Piegowata dama

Po łące chodzi od rana

Wygrzewa się w promykach słonka

To maleńka ……………….( biedronka)

 

- Czy to fruwające kwiaty?

Jest ich tyle!

Nie to …………..( motyle)

 

- Lata, lata koło nosa

Uwaga! To groźna …………..( osa)

 

- Lata , lata obok czoła

To miodna……..(pszczoła)

 2. Teraz otwórzcie karty pracy:

5-latki ,, Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia” s. 73 ( poproście rodziców o

przeczytanie poleceń i wykonajcie je)

6-latki ,, Litery i liczby” cz. 2, str.76 – przeczytajcie polecenia sami lub z pomocą rodziców i

wykonajcie je

Jak zawsze w piątek zrobimy podsumowanie całego tygodnia o ,,Wiosennej Łące”.

Obejrzyjcie prezentację.

MAJOWA ŁĄKA

Następnie dla chętnych dzieci mam zadania do wykonania. Pobawcie się matematyką. (link

poniżej)

ZADANIA - ŁĄKA MAJOWA

NA ZAKOŃCZENIE W RAMACH ZAJĘĆ RUCHOWYCH LUB ĆWICZEŃ GIMNASTYCZNYCH

MAMY DLA WAS PROPOZYCJĘ. POPROŚCIE RODZEŃSTWO LUB RODZICÓW NIECH ZROBIĄ

WAM ZDJĘCIE LUB NAGRAJĄ FILM JAK WYKONUJECIE ZAJĘCIA SPORTOWE. MOŻE TO

BYĆ GRA W PIŁKĘ, JAZDA NA ROWERZE, SKAKANIE NA TRAMPOLINIE, ZABAWA W BERKA

ITP.

NASTĘPNIE WYŚLIJCIE DO SWOICH PAŃ. MY ZROBIMY KOLEJNA GALERIĘ – TYM RAZEM

SPORTOWĄ.

UDANEJ ZABAWY I DO DZIEŁA!!!

 

2020-05-14,, 5-6-latki ZAJĘCIA NA CZWARTEK"

                                            2020-05-14 ,, ZAJĘCIA NA CZWARTEK 5-6-LATKI"

 

Zajęcia na czwartek 14.05.2020
 
Temat dnia: Wiosenna łąka
 
1.Dzisiaj, gdybyśmy mogli być razem w przedszkolu, wybralibyśmy się na wycieczkę na łąkę.

 Ponieważ jednak tak nie jest, obejrzyjcie film pt.: Wędrówki Skrzata Borówki – łąka.

 https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4

 Po obejrzeniu filmiku spróbujcie odpowiedzieć na pytania:

 Jakie zwierzęta można spotkać na łące?

 
Nazwy jakich kwiatów i ziół zapamiętałyście?

Jakich kolorów było na łące najwięcej?

 

2. Teraz przygotujcie karty pracy cz. 4. S. 43. Odszukajcie na obrazku ukryte zwierzęta, nazwijcie je. Spróbujcie
 
odpowiedzieć na pytanie, dlaczego tak trudno było je dostrzec?
 
Otwórzcie te same karty pracy na stronie 41. Wykonajcie zadania wg poleceń.
 
 
3. Zadanie specjalne dla 5 latków: Wyjmijcie teraz karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Przygotowanie do
 
czytania, pisania, liczenia. S. 74. Odszukajcie na obrazku ukryte zwierzęta, nazwijcie je, pokolorujcie rysunek.
 
Zadanie specjalne dla 6 latków: z wyprawki wyjmijcie karty E, G i N. Z kart G i E wytnijcie obrazki przedstawiające
 
biedronkę, konika polnego, ważkę, stokrotkę i mak. Z karty N z pomocą kogoś dorosłego wytnijcie wyrazy – nazwy
 
zwierząt i roślin. Przyklejcie obrazki z  nazwami na kartce.

 

 

2020-05-13 ,,OGŁOSZENIE"

                                                                      2020-05-13 ,,OGŁOSZENIE"!!!

 

                                    Trwają zapisy dzieci do świetlicy szkolnej na rok  2020/2021.

Karty zgłoszenia dziecka do świetlicy szkolnej można pobrać na stronie szkoły w zakładce  Dokumenty rekrutacyjne

lub w sekretariacie szkoły.

Wypełnione karty należy złożyć do  31 maja 2020 roku internetowo, osobiście w sekretariacie szkoły lub wrzucić do

skrzynki obok drzwi wejściowych do szkoły.

 

2020-05-13 ,, 5-6-LATKI - ZAJĘCIA NA ŚRODĘ"

                                                  2020-05-13 ,, 5-6 LATKI - ZAJĘCIA NA ŚRODĘ "

 

Zajęcia na środę 13.05.2020
 
 
Temat dnia:Wiosna na łące.
 
1.Poproście rodziców o przeczytanie wierszyka, a wy poruszajcie się zgodnie z jego tekstem:
 
Zrób do przodu cztery kroki

 i rozejrzyj się na boki.

 Tupnij nogą raz i dwa,

ta zabawa nadal trwa.

 

Teraz w lewo jeden krok,
 
przysiad i do góry skok.

 Zrób do tyłu kroki trzy,

by koledze otrzeć łzy.

 

 Klaśnij w ręce razy pięć,

na klaskanie też masz chęć!
 
Wokół obróć się raz, dwa,
 
skacz jak piłka hop-sa-sa!

 

Ręce w górę i na boki,
 
zrób zajęcze cztery skoki
 
Gdy się zmęczysz, poleż sobie,
 
lecz wyciągnij w górę nogi.
 
Teraz przygotujcie karty pracy cz. 4. s. 42. Policzcie pszczoły, połączcie z obrazkiem plastrów, do którego
 
lecą. Dokończcie malowanie plastrów miodu.

 

Posłuchajcie jeszcze raz piosenki "Wiosna na łące"( link przy poprzednich zajęciach)

 

Odpowiedzcie na pytania:
 
- o jakich owadach mówi piosenka?
 
- co robią biedronki?

 

Popatrzcie na zdjęcie biedronki:
 

 

 Policzcie, ile kropek ma biedronka. Czy biedronka ma tyle lat?

Otóż nie! Biedronki należą do rodziny chrząszczy. W Polsce najczęściej spotykanymi gatunkami są
 
biedronki dwukropki i siedmiokropki, co oznacza gatunek biedronki, a nie jej wiek. Biedronki są
 
pożyteczne, bo zjadają mszyce – szkodniki roślin.
 
2.  A teraz możecie wykonać biedronkę z papieru. Przygotujcie papier czerwony, czarny, klej i nożyczki. W
 
wykonaniu pracy pomoże wam film.
 
 
Możecie też wykonać biedronkę wg własnego pomysłu. A potem zróbcie zdjęcie waszej
 
biedronki i przyślijcie na adres którejkolwiek z pań, a my utworzymy galerię zdjęć waszych
 
biedronek.

 

 

2020-05-12 ,, 5-6 latki - zajęcia za wtorek"

                                         2020-05-12 ,, 5-6 latki - ZAJĘCIA NA WTOREK"

 

Zajęcia na wtorek 12. 05. 2020 r.

Temat dnia: Motyle i kwiaty

 

  1. 1.    Posłuchajcie zagadki

 

On, kiedy tylko budzi się słońce

z kwiatka na kwiatek lata po łące,

by wszystkich, którzy są w okolicy

barwą skrzydełek swoich zachwycić

 

Te przepiękne owady często możemy spotkać na łące.

 

 

Na świecie żyje około 150 tysięcy gatunków motyli, z czego w Polsce występuje tylko około 3 tysiące.

Zamieszkują one wszystkie kontynenty poza Antarktydą, gdyż jest tam bardzo, bardzo zimno.

  1. Zapraszam Was do obserwacji różnych gatunków motyli w ich naturalnym środowisku.

Zwróćcie uwagę na kolory i wzory na ich skrzydełkach.

https://www.youtube.com/watch?v=dMoa8coSepM

 

  1. 3.    Przygotujcie KARTY PRACY cz.4, s.39

Nazwijcie zwierzęta przedstawione na zdjęciach, otoczcie pętlą same owady.

Dokończcie rysować motyle według wzoru.

 

Na stronie 40 widzimy kolorowe kostki. Spróbujcie określić w czym są do siebie podobne, a czym się od

siebie różnią.

FIGURĘ, KTÓREJ ŚCIANY TWORZY  SZEŚĆ PRZYSTAJĄCYCH DO SIEBIE KWADRATÓW 

NAZYWAMY SZEŚCIANEM.

Wykonajcie dalsze zadania na stronie.

  1. 4.    Poszukajcie w WYPRAWCE karty L. Zachęcam Was do kolorowania wiosennej łąki przy dźwiękach naszej piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=814z9Tpphkw

2020-05-11 ,, ZAJECIA DLA 5-6 LATKÓW- PONIEDZIAŁEK"

                                                     2020-05-11 ,, 5-6-LATKI - PONIEDZIAŁEK"

 

Zajęcia na poniedziałek 11. 05. 2020r.

TEMATYKA TYGODNIA: ŁĄKA W MAJU

Temat dnia: Barwa ochronna

1.     Posłuchajcie piosenki   https://www.youtube.com/watch?v=814z9Tpphkw

Postarajcie się odpowiedzieć na pytania:

    - kto przybył na łąkę ?

    - Co zaczęło się dziać na łące, kiedy przyszła wiosna ?

    - Co to znaczy, że świerszcz stroi skrzypce ?

 2 . Zapraszam Was do wysłuchania opowiadania o tym, jak pewnego dnia mieszkańcy łąki bawili się razem w chowanego. Spróbujcie zauważyć i odpowiedzieć na pytanie: Dlaczego biedronka nie mogła odnaleźć przyjaciół?

Zapamiętajcie też nazwy roślin i zwierząt występujących na łące.

https://www.youtube.com/watch?v=WIenhrNhNKg

Ubarwienie ochronne lub maskujące polega na upodobnieniu się barwą ciała do środowiska życia danego zwierzęcia.

3.     Otwórzcie KARTY PRACY CZ. 4, s.36-37Nazwijcie zwierzęta i rośliny. Następnie wykonajcie zadania na str.38. Kolejne etapy rozwoju motyla przedstawione są również w obejrzanym wcześniej filmiku.

4.     Nadeszła pora na Wasze działanie.

Wyjmijcie z  WYPRAWKI kartę 23 oraz kartę z naklejkami kwiatów. Potrzebne będą również nożyczki i klej.

Postarajcie się wyciąć zielony kształt wzdłuż czarnej linii, a następnie złóżcie go według instrukcji. Na zielonych łodyżkach naklejcie kolorowe kwiaty. Ustawcie wiosenną dekorację w wybranym miejscu w mieszkaniu.

5.     A teraz zachęcam Was do spaceru po wiosennej łące J.