2020-04-02 CZWARTEK ,, Powroty ptaków"

                                                        2020-04-02 Czwartek ,,Powroty ptaków"

Temat dnia: Powroty ptaków.

 Na rozpoczęcie pobawcie się przy piosence, której słuchaliście wczoraj.[ link przy wczorajszych zajęciach].

 Dzisiaj przygotowałyśmy dla was zagadki, spróbujcie je rozwiązać:

 

1. Pióra biało-czarne,
 
Buciki czerwone,
 
Uciekają przed nim żabki,
 
Bardzo przestraszone.

 

2. Już po lesie kuka,

 Gniazdka sobie szuka.

Jak znajdzie, podrzuca jaja,
 
Niech inni je wysiadują. 

 

3. Wiosną do nas przyleciała

Ta ptaszyna czarno – biała.

 Murować się nie uczyła,

Ale gniazdko ulepiła

 

4. Śpiewa wysoko piosenki do słonka, 
 
Głos ma podobny do drżenia dzwonka.
 

Teraz przygotujcie karty pracy cz. 3 s. 67.

 Obejrzyjcie zdjęcia ptaków, dotknijcie każdego z nich i wypowiedzcie nazwę ptaka: wilga, sroka, sowa. Doklejcie zdjęcia ptaków z zachowaniem rytmu.

 A teraz następna propozycja: w miarę możliwości i pogody pomóżcie rodzicom w wiosennych porządkach w ogródku lub przydomowym placu zabaw.

 

 

 

 

 

 

 

2020-04-01 ,, Wołanie wiosny"- środa

                                                         2020-04-01 ,,Wołanie wiosny" - środa

 

                                                     Temat: ,,Wołanie wiosny"

Dzisiaj zapraszamy do zabawy z piosenką „ Z wiosną”. Próbujcie naśladować ruchy dzieci.
 

 Drugim zadaniem, które Wam proponujemy dzisiaj jest praca plastyczna. Najpierw jednak obejrzyjcie

historyjkę obrazkową w kartach pracy cz. 3 s. 63 i spróbujcie odpowiedzieć na pytania:

 

Jakie ptaki widzimy na obrazkach?

 Co robią?

 Jak wygląda wilga? 

W jakim kolorze są pióra wilgi?
 

 Teraz przygotujcie nożyczki, klej, kredki i kartę nr 18 z wyprawki plastycznej.

 Wytnijcie rysunek wilgi, pokolorujcie wg wzoru, poskładajcie i sklejcie wg. instrukcji.

 

 

 

2020-03-31 ,, Zadania o ptakach"

                                            2020-03-31 ,, Zadania o ptakach - zajęcia matematyczne"

 

                                                                   Wtorek  31.03.2020 r.

 

Temat dnia : ZADANIA O PTAKACH

Na dobry początek dnia zaśpiewajmy naszą piosenkę o wiośnie:

https://www.youtube.com/watch?v=iXVw5asKVGU

Dzisiaj spróbujemy policzyć ptaki. W tym celu przygotujcie 10 klocków lub orzechów lub kredek lub innych liczmanów i zaczynajmy.

Zagadka 1.

Na drzewie siedziało 7 wróbli ( połóżcie przed sobą 7 klocków). Potem przyleciały jeszcze 3 wróble ( dołóżcie jeszcze 3 klocki ).

Ile wróbli siedzi teraz na drzewie? Policzcie.

Jeśli potraficie napiszcie rozwiązanie na kartce J.

Zagadka 2.

Na drzewie było 8 gołębi. ( układamy 8 klocków ). Przejeżdżający samochód wystraszył je i wszystkie odleciały ( zabieramy 8 klocków ). Ile

gołębi pozostało na drzewie?

Zagadka 3

Teraz spróbujcie sami wymyślić i rozwiązać podobną zagadkę o ptakach. Na pewno Wam się uda J

W naszych książkach mamy podobne zadania. Zajrzyjmy:

6- Latki      https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-litery-liczby-cz-2/mobile/index.html#p=58

5 – LATKI        https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/przygotowanie-czytania-pisania/mobile/index.html#p=67

Nie zapominajmy , że W ZDROWYM CIELE ZDROWY DUCH. Załóżcie wygodne ubranie i zaproście rodziców do ćwiczeń 

https://www.youtube.com/watch?v=SGuKDNvBo_U

 

 

 

 

2020-03-30 ,, Wiosenne powroty"

                                                     Poniedziałek  30.03. 2020r     

 

                                         Temat dnia:   WIOSENNE POWROTY

Wiosna to czas zmian w przyrodzie, a także powrotów naszych skrzydlatych przyjaciół zza morza.

Obejrzyjcie krótki filmik i spróbujcie zapamiętać jakie ptaki do nas powracają

https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY&t=2s

Wspólnie podzielmy nazwy ptaków na sylaby:

BO-CIA-NY, JA-SKÓŁ- KI, SKO-WRON-KI, CZAJ-KI, JE-RZY-KI.

 

Już wkrótce ptaki założą gniazda i złożą w nich jajka.

Dzisiaj odkryjemy jak wygląda litera J,j   jak jajko.

Kliknijcie w link          5-LATKI- str.54

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/przygotowanie-czytania-pisania/mobile/index.html#p=66

 

                                          6-LATKI- str.52-55

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-litery-liczby-cz-2/mobile/index.html#p=54

 

Postarajcie się zapamiętać jak wygląda litera J,j  mała i wielka, drukowana i pisana.

Jeśli ktoś ma takie możliwości może wydrukować kartę i wykonać w niej zadania. Można też wylepić kształt nowej literki z plasteliny, ułożyć z tasiemki lub sznurka , ułożyć z makaronu lub ziaren.

Dla chętnych polecamy wykonanie wiosennego bociana

https://pl.pinterest.com/pin/447193437992644851/

 

2020-03-29 ,, Dla rodziców"

                                             2020-03-29 ,, DLA RODZICÓW"

                                                               Drodzy Rodzice!
 
Zawieszenie zajęć wychowawczych i dydaktycznych w przedszkolach nie oznacza, że dzieci przestają kontynuować proces wychowania i kształcenia. W tym czasie, dla wspierania rozwoju dzieci, trzeba realizować konkretne zadania zapisane w podstawie programowej. Obecna sytuacja sprawia, że podstawa programowa wychowania przedszkolnego powinna być realizowana - przy współpracy nauczycieli i rodziców - w warunkach edukacji w domu rodzinnym.
 
Czas, w którym dziecko nie chodzi do przedszkola, można wykorzystać na to, aby stało się ono bardziej samodzielne. Warto zachęcać dzieci do utrzymania czystości w swoim pokoju, przygotowania prostych posiłków razem z rodzicami, doskonalenia umiejętności związanych z ubieraniem, przygotowaniem do snu. W tych ostatnich czynnościach , z powodu pośpiechu, dzieci są zazwyczaj wyręczane.Pobyt w domu daje możliwość częstych rozmów na różnorodne tematy, tłumaczenia otaczających zjawisk, a tym samym wzbogacania słownika dziecka. Inne zajęcia o charakterze edukacyjnym to m. in. czytanie dzieciom i z dziećmi, wspólne zabawy ruchowe, gry planszowe, zabawy przy wspólnym stole, gry zręcznościowe. Należy pamiętać, że podstawową formą aktywności dzieci w wieku przedszkolnym jest zabawa.
 
Za pośrednictwem strony internetowej przedszkola nasi nauczyciele udostępnią rodzicom:
- propozycje prac plastycznych, projektów technicznych, zabaw badawczych, eksperymentów;
- konkretne propozycje opracowane na potrzeby grupy wiekowej dziecka, adekwatne do realizowanego  programu;
- opracowane przez siebie propozycje twórczej aktywności dzieci;
- linki do piosenek,  słuchowisk, zabaw, audycji radiowych, informacje o programach telewizyjnych.
Rodzice mogą kontaktować się z nauczycielkami za pomocą e-maila.
 
Pamiętajmy, że wspieranie aktywności dzieci nie jest zadawaniem zadań i ćwiczeń do obowiązkowego wykonania. Dziecko w domu powinno, tak jak w przedszkolu: bawić się samodzielnie zabawkami, konstruować, układać, sprzątać, czuć się bezpieczne i swobodne w swojej aktywności. Nie zapominajmy także o zaspokojeniu potrzeb aktywności fizycznej dziecka, np. poprzez wykonywanie ćwiczeń gimnastycznych.
 

2020-03-29 ,, Kontakt do nauczycieli"

                                   2020-03-29 ,,Kontakt do nauczycieli"

 


Pani Agnieszka: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Pani Edyta:    Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Pani Zosia:   Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.