2020-06-10 ,, ŚRODA- ZAJĘCIA DLA 5-6 LATKÓW"

                                               2020-06-10 ,, ZAJĘCIA NA ŚRODĘ"

 2020-06-10 ŚRODA

TEMAT DNIA: ,,LATO NA WAKACJACH"

1. Na początek mam dla Was przygotowaną prezentację. Obejrzyjcie ją uważnie ,

następnie poproście rodziców o pomoc w przeczytaniu opowiadania M.

Strękowskiej- Zaremby pt. ,, Wakacyjne podróże" a następnie spróbujcie

odpowiedzieć na pytania zawarte w prezentacji dotyczące opowiadania. Spróbujcie

też swoich sił w zadaniach matematycznych. Powodzenia. (kliknijcie w obrazek)

2. Teraz pomyślcie, z jakim miejscem kojarzą się Wam następujące

zestawy wyrazów i spróbujcie wskazać właściwy obrazek:

- szyszka , szpilki, poziomki

- muszla, piasek, statek, parasol plażowy, latarka morska

- plecak, kolejka linowa, szarotka, trapery

- kwiaty, pszczoła, żaba, motyl

 

  

3. Teraz zaproponuję Wam zabawę pt. ,, Odgadnij co będę robił na

wakacjach"

Zaproście do tej zabawy rodzeństwo lub rodziców. Naśladujcie czynności, które

można wykonywać podczas letniego wypoczynku a pozostałe osoby muszą

odgadnąć o jaką czynność chodzi. BĘDZIE SUPER ZABAWA.

A jak już się pobawicie to usiądźcie na chwilę do waszych książek. Otwórzcie

KARTY PRACY Cz. 4 S, 62-63 i wykonajcie polecenia. 

4. Na zakończenie zaproponuję Wam wykonanie pracy plastycznej

pt. ,, Wakacyjny pociąg"

Potrzebne Wam będą: pocztówka z dowolnego rejonu Polski, kartka z bloku

technicznego z narysowanym prostokątem (większym niż pocztówka) i  dwoma

kołami, klej, nożyczki, farby plakatowe, pędzel, kubek z wodą.

WYKONANIE PRACY: 

- wytnijcie koła i prostokąt

- pomalujcie prostokąt na dowolny kolor a koła na czarno

- po wyschnięciu przyklejcie pocztówkę na prostokącie i doklejcie koła tak aby

powstał wagonik. Możecie też wykonać z kartony lokomotywę i dokleić do

powstałego wagonika.

WYŚLIJCIE WASZE PRACE DO NAS. NA PEWNO JE POKAŻEMY. Powodzenia

SPOTKAMY SIĘ DOPIERO W PONIEDZIAŁEK. UDANEGO ODPOCZYNKU

 

 

2020-06-09 ,, ZAJĘCIA NA WTOREK- 5-6 LATKI"

                                             2020-06-09 ,, 5-6 LATKI - ZAJĘCIA NA WTOREK"

 

Zajęcia na wtorek 9.06.2020r.

Temat dnia: Wakacyjne podróże. Góralskie liczenie.

  1. Zaśpiewajmy razem letnią piosenkę

 

https://www.youtube.com/watch?v=gJ3SMrA-qys&list=PL7OVl7WqJXQKtWuSVoJg4Hhke1dsdjOEe&index=3

2.    Dzisiaj wybierzemy się w wakacyjną podróż w góry.

- Czy wiecie jak nazywają się najwyższe polskie góry ?

 Na górskich łąkach czyli halach górale wypasają owce.

Chłopiec, który pomaga starszemu góralowi – BACY w pilnowaniu stada owiec to JUHAS.

 

 3. Zobaczcie jak wygląda wypasanie owiec

 

https://www.youtube.com/watch?v=mxW7qCz-kZc

4.  A teraz pomożemy Juhasowi policzyć jego owieczki.

Przygotujcie dowolne liczmany ( np. klocki ) cyferki i znaki matematyczne : +, -, =,

zamieszczone w WYPRAWCE. Układajcie liczmany, a potem działania z użyciem cyferek i

odpowiednich znaków.

  1.  Np.    8 + 2 = 10

ZADANIE 1.

Na hali, na hali

10 owiec juhas pasie.

Dwie w góry mu uciekły.

Ile teraz masz owiec juhasie?

 

ZADANIE 2.

 Do zagrody 9 owiec

wpędził juhas młody.

Ale cztery starsze owce

uciekły z zagrody.

Policz teraz szybko mi –

ile owiec w zagrodzie śpi ?

 

ZADANIE 3.

 Na hali, na hali

raz się tak zdarzyło,

że do 7 starszych owiec

3 młode przybyły.

Powiedz teraz mi –

ile owiec w zagrodzie śpi?

 ZADANIE 4.

 Na łące pod górą

juhas owce pasie:

cztery czarne owce

i pięć białych hasa.

Ile wszystkich owiec

jest w stadzie juhasa ?

5. Zachęcam was do wykonania ,,górskiego’’ obrazka.

Potrzebne będą : farby plakatowe, kartka, pędzelek, kartka z bloku technicznego lub

tekturka.

Z pogniecionego papieru uformujcie pasmo górskie, przyklejcie je na kartce z bloku

technicznego. Pomalujcie farbami plakatowymi na różne odcienie brązu lub szarości. U

podnóża gór namalujcie drzewa iglaste. Mogą paść się również owieczki. Powodzenia.

2020-06-08 ,, 5-6 latki - ZAJĘCIA NA PONIEDZIAŁEK"

                                           2020-06-08 ,, ZAJĘCIA NA PONIEDZIAŁEK 5-6 LATKI"

Zajęcia na poniedziałek,  08.06.2020
 
Temat dnia: Wakacyjne podróże.  Wakacje na wybrzeżu.
 
1.     
Przygotujcie Karty pracy, cz. 4.s.60, 61,  kartkę z bloku kolorowego.
 
 
Wykonajcie łódkę według instrukcji. Rysujcie po śladach. Pokolorujcie misia i lalkę.

 A teraz posłuchajcie piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=gJ3SMrA-qys&list=PL7OVl7WqJXQKtWuSVoJg4Hhke1dsdjOEe&index=3

 
Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:
 
- O czym jest piosenka?
 
- Gdzie można wyjechać na wakacje?
 
- Dlaczego najprzyjemniej wyjeżdżać latem?
 
      2. Posłuchajcie opowiadania https://www.youtube.com/watch?v=K1fZr4XVwGU i
 
odpowiedzcie na pytania:

 - co Olek, tata i Ada planowali z samego rana?

 
- dzięki czemu mogli podróżować po całym świecie?
 
 
- jakie kontynenty były widoczne na globusie?
 
- co wskazywał palec Olka?
 
- co wskazywał palec taty?
 
- gdzie chciała pojechać mama?
 
- co wspominała cały czas Ada?
 
- co wskazał palec Ady?
 
- gdzie ona chciała wyjechać na wakacje?
 
Otwórzcie  Książkę s. 84 – 85. Popatrzcie na ilustracje.
 
Sześciolatki spróbują same przeczytać tekst, pięciolatkom przeczyta osoba dorosła.
 
3.Posłuchajcie teraz:
 
 
- co słyszeliście?
 
- czy ten odgłos był przyjemny?
 
- czy chcielibyście wyjechać nad morze?
 
4. Mam dla was zadanie plastyczne: przygotujcie: kartę numer 4 z Wyprawki, kartkę z
 
bloku technicznego, klej,
 
farby, pędzelek, kubek z wodą.

  Kartkę z bloku technicznego pomalujcie tak, aby była podzielona na 3 części: żółty ( piasek na

plaży), niebieski

( morze),  jasnoniebieski ( niebo ).

 
Wypchnijcie z karty gotowe elementy.

Przyklejajcie wypchnięte elementy w odpowiednich miejscach na wyschniętej kartce.

 

 

2020-06-05 ,, 5-6 - LATKI - ZAJĘCIA NA PIĄTEK"

                                                         2020-06-05 ,, 5-6 LATKI - PIĄTEK"

 

2020-06-05 PIĄTEK

 

ZAJĘCIA NA PIĄTEK: ,, WIEMY JAK STAĆ SIĘ EKOLOGAMI”

 

  1. Na początku zajęć zapoznajcie się z filmem edukacyjnym pt. ,, EKOLOGICZNY DOM” ( klik w zdjęcie)

 

Teraz odpowiedzcie na pytania :

- ,,Jak nazywały się rodziny występujące na filmie”?

- ,, Czym różniły się ich podwórka”?

- ,, W jaki sposób rodzina Brudasińskich nauczyła się dbać o swój ogród i przyrodę?

 

2. Teraz spróbujcie podzielić kilka wyrazów na sylaby ( dzieci 5-letnie) , na sylaby i głoski ( dzieci 6 -

letnie)

- RECYKLING, EKOLOGIA, PRZYRODA, ZIEMIA,

 

3. Teraz w ramach zajęć ruchowych proponuję zabawę w formie opowieści ruchowej. Musicie poprosić o

pomoc rodziców. Wykonujcie ich polecenia.

Temat opowieści : ,, Nad rzeką”

 PRZEDSZKOLAKI WYBRAŁY SIĘ NA WYCIECZKĘ NAD RZEKĘ ( maszerujemy). TAM

SPOTKAŁY ŻABKI ( skaczemy jak żabki),KTÓRE WYSTAWIŁY SWOJE GŁÓWKI DO

SŁOŃCA ( unosimy wysoko głowę, zamykamy oczy i ,,opalamy” się do słońca. ) NAD

GŁOWAMI DZIECI LATAŁY ROZĆWIERKANE PTASZKI ( naśladujemy machanie

skrzydełkami). WTEM ZOBACZYŁY ZAŚMIECONY BRZEG RZEKI. NATYCHMIAST

POSTANOWIŁY GO POSPRZĄTAĆ ( kucamy i ,,zbieramy „ papierki). ZADOWOLONE Z

WYKONANEJ PRACY POMACHAŁY ŻABKOM NA POŻEGNANIE ( machamy rączką jedną

, potem drugą ). POŁOŻYŁY SIĘ NAD BRZEGIEM CZYSTEJ WODY I ODPOCZYWAŁY

( kładziemy się na plecach, zamykamy oczy i odpoczywamy).

 

MYŚLĘ, ŻE ŚWIETNIE WAM POSZŁO. BRAWO!

 

4. Na koniec dzisiejszych zajęć posłuchajcie piosenki ; ,, Świat w naszych rękach”

 

 

A teraz pobawcie się na podwórku: pograjcie w piłkę z rodzeństwem, poskaczcie na trampolinie.

Pomóżcie mamie w ogrodzie. Wykorzystajcie ładną pogodę.

 

                                      I PAMIĘTAJCIE! SEGREGUJEMY ŚMIECI!!!

 Spotkamy się znów w poniedziałek. Udanego odpoczynku

2020-06-04 ,, 5-6 latki ZAJĘCIA NA CZWARTEK"

                                                        2020-06-04 ,,ZAJĘCIA NA CZWARTEK"

 

Zajęcia na czwartek 4.06.2020r.

Temat dnia: Co można zrobić z papierem?

 

1.    Zapraszam was do rozgrzewki przy piosence. Możecie naśladować ruchy dzieci lub wymyślać

własne ciekawe ćwiczenia.

 

https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M

 

 2.    Zabawa głosowa TUBA

Przygotujcie rolkę po papierze toaletowym lub ręczniku papierowym. Przyłóżcie tubę do ust i

wypowiadajcie dowolne słowa.

Co zauważyliście?  Co się stało z głosem i jaki jest efekt ?

 

3.    Poproście rodziców o przygotowanie różnych rodzajów papieru: np.kartka z bloku rysunkowego,

technicznego,strona z gazety czarno- białej i kolorowej, papierowy talerzyk, tektura, papier śniadaniowy.

Starajcie się zbadać zgromadzony papier, dotknijcie go, zaobserwujcie.

Spróbujcie opuścić papierowe przedmioty, a później położyć je w pojemniku z wodą. Co zauważyliście?

 

- Czy każdy papier jest taki sam?

- Który opada szybciej, a który wolniej?

- Czy papier nasiąka wodą? I czy każdy tak samo szybko?

 

Wiemy, że z papieru wykonane są zeszyty, książki, bajki, kolorowanki.

Bardzo duże ilości papieru wykorzystujemy też w przedszkolu na różne prace plastyczne , rysunki,

wycinanki. Nie zawsze jednak pamiętamy skąd bierze się papier i o tym, że nie należy go

niepotrzebnie marnować.

 

 4. Obejrzyjcie filmik, a dowiecie się wielu ciekawostek o papierze. Zachęcam was do wykonania

proponowanych zadań.

 

https://www.youtube.com/watch?v=ybeEO_5jbVo

 

 5.    Na zakończenie proponuję wam wykonanie śmiesznej postaci z wykorzystaniem starych gazet.

 

Na kartce z bloku narysujcie głowę, a następnie powycinajcie i naklejcie ubrania, ręce, nogi, włosy,

śmieszne nakrycie głowy. Możecie użyć gazet czarno- białych i kolorowych. Postać może być

rzeczywista albo baśniowa. Uruchomcie swoją wyobraźnię, a efekty będą bardzo interesujące.  Czekamy

na wasze prace, powodzenia.

2020-06-03 ,, 5-6-latki - ZAJĘCIA NA ŚRODĘ"

                                                            2020-06-03 ,, ZAJĘCIA NA ŚRODĘ"

 

Zajęcia na środę 3.06.2020r.

Temat dnia: Co to jest recykling? Ekologiczne instrumenty.

 

1.    Na poprzednich zajęciach w tym tygodniu dowiedzieliście się dlaczego i w jaki sposób należy

s   segregować śmieci.

Pomogła wam w tym także nasza piosenka. Zaśpiewajmy razem:

 

https://www.youtube.com/watch?v=pRNtFXew_VE

 

2.    W piosence jest również mowa o tym co to takiego jest RECYKLING.

Posłuchajcie:

                         A recykling trudne słowo.

                         Chodzi o to by na nowo

                         Z naszych śmieci zrobić coś:

                         papier, plastik,albo szkło.

 Taki znak umieszczony jest na przedmiotach, które nadają się do recyklingu

 

 

 

Kiedy ludzie wrzucają odpady do odpowiednich pojemników , są one potem przetwarzane

na nowe produkty. Dzięki temu zmniejsza się ilość śmieci, a my możemy cieszyć się z

nowych rzeczy.

 

Zobaczcie co powstaje z odpadów papierowych, plastikowych i szklanych.

Nazwijcie otrzymane produkty, podzielcie ich nazwy na sylaby i głoski       ( 6- latki)

 

 

3.    My też spróbujemy zrobić coś pożytecznego ze zużytych już przedmiotów. Będzie to

in instrument muzyczny.

Wykonajcie go według własnego pomysłu. Możecie użyć np. kubeczków po jogurcie,

plastikowej butelki, puszki po napoju, kartonowego pudełka lub jeszcze innych ciekawych

rzeczy. Pomyślcie co zrobić, aby instrument wydawał jakiś dźwięk ( może on grzechotać,

szumieć, dzwonić, stukać lub dawać inny niespotykany dźwięk). Do ozdobienia instrumentu

możecie użyć dowolnych technik. Nadeślijcie zdjęcia wykonanych prac, jesteśmy

bardzo ciekawe waszych pomysłów.

 

 

4.    Pobawcie się na świeżym powietrzu, może zaśpiewacie i zagracie na nowym instrumencie?