Piątek 15.05.2020r

TEMAT DNIA: Dzień Niezapominajki

 

 1.     Wprowadzenie dzieci do tematyki zajęć z okazji Dnia Polskiej Niezapominajki.

Witam was moi mili. Raz w roku, właśnie dzisiaj 15 maja jest takie święto małego niebieskiego kwiatka -  kwiatka jak z bajki- niezapominajki. W Dniu Polskiej Niezapominajki warto zatrzymać się na chwilę, aby dostrzec piękno polskiej przyrody i potrzebę jej ochrony. Dzień ten przypomina nam również o tym, że warto zachować od zapomnienia ważne momenty w naszym życiu, osoby, miejsca, tradycje. Święto to zachęca nas do życzliwości i otwartości na drugiego człowieka, dlatego też właśnie dzisiaj możemy podarować komuś dobre słowo, uśmiech, wręczyć bukiecik niezapominajek lub kartkę z narysowaną własnoręcznie niezapominajką.

 2.     Podanie podstawowych informacji o niezapominajce. Oglądanie fotografii z niezapominajkami.

Niezapominajka to niewielka roślina o drobnych niebieskich kwiatach. Większość z nich lubi rosnąć w miejscach wilgotnych i zacienionych. Często możemy spotkać ją na podmokłych łąkach, na brzegach strumyków, nad stawami, oczkami wodnymi oraz w wilgotnych lasach. Niezapominajki zdobią również nasze ogrody. Obejrzycie fotografie przedstawiające kwiaty niezapominajek.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

       

  

 3.     Słuchanie wiersza M. Konopnickiej pt. „ Niezapominajki”.

 

Jako dziecko bardzo lubiłam śpiewać piosenkę o niezapominajkach do słów wiersza polskiej poetki i pisarki dla dzieci Marii Konopnickiej. Posłuchajcie tego wiersza i spróbujcie nauczyć się go na pamięć.              Z pewnością wasze babcie i dziadkowie znają go bardzo dobrze, więc poproście aby go wam zadeklamowali lub zaśpiewali. 

          Niezapominajki
          to są kwiatki z bajki!
         Rosną nad potoczkiem,
         patrzą rybim oczkiem.

        Gdy się płynie łódką,
        Śmieją się cichutko
       I szepcą mi skromnie:
      „Nie zapomnij o mnie”

4.     Słuchanie bajki pt. „Pamiętliwa niezapominajka” i rozmowa na temat jej treści.

Posłuchajcie pięknej i mądrej bajki o pamiętliwej niezapominajce.

          

 

   Nad szczytami gór pojawiła się kolorowa tęcza. Widziałyście tęczę dzieci? Na pewno! To taka kolorowa wstążeczka pokrywająca niebo po deszczu. Musicie za nią podziękować Słońcu, które przegania ciemne deszczowe chmury. 
        U podnóża wysokich gór, w dolinie porośniętej trawami, ziołami i różnokolorowymi kwiatami, płynie rwący potok. W tym pięknym, zaczarowanym zakątku rośnie sobie malutki niebieski kwiatuszek, Niezapominajka. Spogląda na świat małym „żabim oczkiem”. Jest piękna, dumna i bardzo… bardzo samotna. To smutne, wiemy przecież, że  nikt nie lubi bawić się sam.  Niezapominajki nie cieszy nawet kolorowa tęcza, która zalewa swym pięknem  niebo. Odwiedzające dolinę ptaki pytają naszej bohaterki:
- Dlaczego jesteś taka smutna?
- To długa historia. Odpowiada Niezapominajka
       Ptaki nie dając za wygraną postanowiły pocieszyć swoją koleżankę. Najpierw jednak chciały poznać jej opowieść.
       A było to tak….
       Pięknego letniego dnia Niezapominajka wygrzewała swoją buzię w promykach słoneczka. Marzyła o wesołej zabawie z innymi kwiatkami. Nikt jednak nie okazywał jej sympatii. Niezapominajka posmutniała, czuła się gorszą od innych kwiatków rosnących nad potoczkiem. Gdy tak rozmyślała nad swoim losem zobaczyła pięknego żółtego motylka. Podleciał blisko niej i usiadł na niebieskim płatku. Uśmiechnął się i grzecznie skinął główką.
- Jestem Cytrynek.
- A ja mam na imię Niezapominajka. Pobawisz się ze mną przez chwilkę?
- Z radością, ostatnio strasznie się nudzę.
      Od tego dnia motylek Cytrynek i Niezapominajka wesoło bawili się razem. Liczyli płatki kwiatków, przelatujące ptaki,  słuchali szumu górskiego potoku.
Śpiewali wesołe piosenki, rozwiązywali zagadki.  Czas mijał im bardzo szybko. Nawet nie zorientowali się jak lato odeszło i zrobiło się chłodniej. Motylek odwiedzał Niezapominajkę coraz rzadziej, a ona tęskniła za nim i wypatrywała przyjaciela na niebieskim niebie.
  Gdy opadające z drzew liście nieuchronnie zwiastowały nadchodzącą jesień do lasu przyszły małe dzieci. Krzyczały, śmieciły, przestraszyły zwierzęta i ptaki. Także Niezapominajka nie czuła się bezpieczna, zwłaszcza, że podsłuchała jak przedszkolaki planują  zrywanie kwiatów na bukiet dla swojej ulubionej Pani.
       Kwiatuszek, przestraszony wezwał na pomoc swojego przyjaciela motylka Cytrynka. Ten zjawił się szybko, lecz przerażony hałasem dzieci odleciał. Niezapominajka cudem ocalała, nie znalazła się w  bukiecie ale miała żal do dzieci, że nie szanują pięknej przyrody , która ich otacza. Czyż kwiatki nie wyglądają najpiękniej wśród zieleni traw. Tak cudownie mienią się kolorami na łące. 
       Niezapominajka długo nie mogła darować dzieciom, że przez nich straciła przyjaciela. Ale ta bajka, jak to zwykle w bajkach bywa, dobrze się kończy i wiele nas uczy. 
       Gdy za rok wiosenne słońce powitało rośliny i zwierzęta, a jego ciepło ogrzewało ziemię, po deszczu znów nad potoczkiem zakwitły niebieskie kwiatuszki, wśród nich nasza Niezapominajka. Pewnego dnia nad łąkę przyleciał….. żółty motylek, ten sam, którego już poznałyście, drogie dzieci. Tego lata nikt nie zakłócił ich wesołej zabawy. Cytrynek i jego przyjaciółka wesoło przyglądali się zabawie grzecznych dzieci.

Porozmawiajmy na temat wysłuchanej bajki. Postarajcie się odpowiedzieć na następujące pytania:

  • Gdzie rosła niezapominajka?
  • Dlaczego niezapominajka była smutna?
  • Z kim zaprzyjaźniła się niezapominajka?
  • Kto jesienią przyszedł do lasu?
  • Jak zachowywały się w lesie dzieci?
  • Dlaczego niezapominajka nie czuła się wówczas bezpiecznie?
  • Co stało się z cytrynkiem, który przyleciał na pomoc niezapominajce?
  • O co niezapominajka miała żal do dzieci?
  • Czy historia o niezapominajce i cytrynku zakończyła się szczęśliwie?

Co stało się wiosną następnego roku?

 5.     Słuchanie piosenki pt. „Niezapominajki”.

 

Posłuchajcie piosenki, a dowiecie się o czym zapomniała, a o czym pamiętała niezapominajka mała.

 6.     Praca plastyczna z okazji Dnia Niezapominajki (do wyboru).

 

Proponuję wam kilka prac plastycznych z okazji Dnia Niezapominajki.

  • Niezapominajki z płatków kosmetycznych zabarwionych farbą.

                 

  • Niezapominajki z kółek.

 

 

  • Kosz z niezapominajkami.

 

Jak wykonać pracę dowiecie się z filmiku.

 

Niezapominajki są symbolem pamiętania o bliskich, zwłaszcza w chwilach rozłąki, dlatego też wszystkie panie przesyłają wam niezapominajkowe serce.

 

 

 

 7.     Zestaw kolorowanek z okazji Dnia Niezapominajki (dla chętnych dzieci).

 

FIFI NIEZAPOMINAJKA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Czwartek 14.05.2020r

Temat: Kwiaty majowej łąki

1. Utrwalenie piosenki „Mała biedroneczka”  https://www.youtube.com/watch?v=BeLMx4273_E

2. Zabawa językowa "Polne kwiaty"

Dziecko opisuje  obraz U. Lemańskiej „Majowa łąka”. Podaje kolory kwiatów, może zna nazwy niektórych kwiatów?

Następnie pokazujemy dziecku 4 obrazki i podajemy nazywamy kwiatków polnych. Dziecko powtarza nazwy, dzieląc je rytmicznie (na sylaby). Dziecko wyszukuje  poznane 3 kwiatki wśród kwiatów na łące na obrazie, podaje nazwy.

 

Cha – bry  ( inna nazwa bławatki)

 

 

 

Ma- ki

 

 

Sto-kro-tki

 

Mni- szek ( inna nazwa mlecz)

  

3.       Praca plastyczna „Maki i chabry”- wyprawka plastyczna

3-latki   karta nr 28

4-latki  karta nr 27

Co potrzeba?

Wyprawka plastyczna karta 28, kredki, bibuła niebieska i czerwona. Klej

Co robi dziecko?

-rysuje po śladzie – kończy rysować łąkę

-wykleja płatki maków czerwoną bibułą, a niebieską –kwiaty chabrów.

Co potrzeba?

Wyprawka plastyczna karta 27, Jasnozielony karton A4 , ciemnozieloną kredkę i flamaster, klej i nożyczki

Co robi dziecko?

-wycina obrazki główek kwiatów

- zagina w odpowiednich miejscach i przykleja do kartonu

-dorysowuje kwitom łodyżki oraz łąkę –trawy i inne rośliny np. stokrotki

 

 4. Ćwiczenia usprawniające narząd mowy – prawidłowa artykulacja głoski „z”

Pokazujemy dziecku prawidłową artykulacje głoski ”z”. Czytamy dziecku wiersz B. Szelągowskiej „Majowa łąka”, dziecko powtarza fragment tekstu: za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!

Majowa łąka, pachnąca łąka;

 Tu widać myszkę, słychać skowronka

Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!

 Pająk zaplata pośród traw sieci,

 a mała pszczółka do kwiatka leci.

 Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!

Ważka spogląda na dół ciekawie.

Kret nowy kopiec wykopał w trawie.

            Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!

             Bąk bzyczy głośno, trzmiela szukając.

             A wokół brzozy wciąż biega zając.

            Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!

            Na małym krzaczku przysiadła mucha.

            Z wielka uwagą motyla słucha.

            Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!

            I konik polny też nie próżnuje, 

            małej biedronce kropek pilnuje.

Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!

Tyle się dzieje ciągle na łące!

Aż z ciekawością zerka tam słońce.

            Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!

Rozmowa z dzieckiem po ponownym przeczytaniu wiersza:

Jakie zwierzątka spotykamy na łące w wierszu?

5 . Na świeżym powietrzu - Spacer na łąkę (w miarę możliwości) obserwacja roślin i zwierząt.

6.      Dla chętnego dziecka:   Karta pracy str. 47

 

Środa 13.05.2020r

TEMAT DNIA: Co dzieje się na łące? 

1. Masażyk na dobry humor pt. "Owady z łąki"

Witam was kochani. Mamy miesiąc maj, a w maju cała przyroda rozkwita. Łąki w tym czasie są najpiękniejsze i mienią się wszystkimi barwami tęczy. Kwitną trawy, kwiaty i aż roi się wśród nich od małych stworzeń łąkowych, głównie owadów. Na dobry początek dnia proponuję wam masażyk „Owady z łąki”. Usiądźcie wygodnie. Za chwilę rodzic przeczyta rymowankę, a wy pogłaszczcie części ciała wymienione w tej rymowance.

 

Biegną mrówki koło główki.

Lata  pszczoła koło czoła.

Pełza gąsieniczka koło policzka.

Lata mucha koło ucha.

Lata osa koło nosa.

Skacze polny konik koło dłoni.

Lata bąk koło rąk.

Lecą ważki koło paszki.

Lata muszka koło brzuszka.

Idą stonogi koło jednej nogi.

Idą stonogi koło drugiej nogi.

Teraz wy pogłaszczcie swoich rodziców (rodzeństwo) do słów rymowanki.

2.     Słuchanie wiersza  pt. „Tęczowa łąka” ilustrowanego fotografiami.

Posłuchajcie uważnie wiersza pt. „Tęczowa łąka”, a dowiecie się co działo się pewnego majowego dnia na łące. (rodzic podczas czytania wiersza wskazuje odpowiednie fotografie).

 

Lśni jak tęcza- łąka w maju.

Kolorów  tu tyle!

   

 

Na stokrotkach, mleczach, makach

siadają motyle. 

      

Wolno pełznie mały ślimak,

za nim dróżka świeci.

                            

 

A nad łąką, w stronę stawu.

wielki bocian leci.

 

 

 

Pszczółka bawi się w kolory-

czerwonego szuka.

 

      

Gdzieś na samym środku łąki

czajka stawia piórka.

 

     

Konik polny już się zmęczył

i gra coraz ciszej.

      

 

A do taktu, na rumianku

osa się kołysze.

       

 

Trzmiel coś bąknął niewyraźnie,

mocno zawstydzony.

W łapkach przyniósł słodki nektar

dla swej przyszłej żony.

   

Pośród rosy po łodydze

wspina się biedronka.

Liczy swoje czarne kropki,

śmieje się do słonka.

   

Zając skubie wonne ziółka,

białą koniczynę.

    

Pająk utkał pośród trawy

lepką pajęczynę.

    

 

A spod ziemi wyszła właśnie

wilgotna dżdżownica

i rozgląda się po łące,

i wszystkim zachwyca.

    

Warto przeczytać wiersz dwukrotnie.

 3.     Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.

Odpowiedz na pytania dotyczące wiersza.

  • Jakie zwierzęta występowały w wierszu? Nazwij je i wskaż na fotografiach.
  • Czy łąka w maju jest kolorowa czy ponura?
  • Które zwierzę spotykane na łące podoba ci się najbardziej? Dlaczego?

 4.     Zabawa matematyczna „Policz ile” .

Obejrzyjcie dokładnie obrazek przedstawiający łąkę. Oszukajcie na obrazku i policzcie wskazując paluszkiem wszystkie:

  • motyle,
  • pszczoły,
  • żaby,
  • biedronki,
  • ślimaki.

 

 

 5.     Wykonanie zadań na kartach pracy.

3 - LATKI: Karta pracy, część 2, nr 16

4 - LATKI: Karta pracy, część 2, nr 45

 

Przygotujcie karty pracy i wykonajcie następujące zadania:

  • opiszcie, co widzicie na obrazku,
  • policzcie zwierzęta na obrazku: pszczoły, motyle, żaby i bociany,
  • narysujcie w ramce odpowiednią liczbę kropek przy obrazkach tych zwierząt,
  • opiszcie wygląd wianka na pierwszym rysunku,
  • poszukajcie takiego samego wianka wśród pozostałych.

 6.     Zabawy ruchowe „ Mieszkańcy łąki”.

Wstańcie. Poruszamy się trochę naśladując różne zwierzęta spotykane na łące.

  • Zabawa taneczna „ Motylki”.

Czary mary zamieniam was w kolorowe motylki. Czy pamiętacie z przedszkola taniec motylków? Za chwilę będziecie biegać do muzyki w różnych kierunkach poruszając skrzydełkami i przysiadając czasami na kwiatach. Na słowa „ skrzydełko, skrzydełko, nóżki i wąsiki” zatrzymujecie się , podnosicie jedną, potem drugą rękę, dotykacie nóżek, pokazujecie wąsiki (czułki)      i odfruwacie. Na koniec przykucacie i zasypiacie wśród kwiatów.

Nagranie piosenki do zabawy znajduje się tutaj.

  • Ćwiczenie z elementem czworakowania „Biedronki”.

Czary mary zamieniam was w biedronki. Chodzimy po łące (dywanie) na czworakach w różnych kierunkach. Na znak          (np. klaśnięcie) rodzica przewracamy się na plecy i machamy rękami i nogami w powietrzu (biedronki przewracają się na grzbiet). Ćwiczenie powtarzamy kilka razy.

  • Ćwiczenie z elementem skoku „Koniki polne”.

Czary mary zamieniam was w koniki polne. Tak jak koniki skaczemy obunóż w różnych kierunkach. Na znak rodzica przykucamy wśród traw i cichutko cykamy: cyt, cyt, cyt.

Ćwiczenie powtarzamy kilka razy.

  • Ćwiczenie z elementem skoku „Strachliwe żabki”

Czary mary zamieniam was w żabki, które skaczą po łące (skoki z przysiadu podpartego). Na hasło „bocian” zastygacie w bezruchu, na hasło „nie ma bociana” znowu podskakujecie.

  • Ćwiczenie równowagi „Bocian szuka żabek”.

Czary mary zamieniam was w bociany szukające żab na łące. Chodzimy wysoko podnosząc kolana. Na znak rodzica zatrzymujemy się , stajemy na jednej nodze i mówimy: „Kle, kle, kle, jeść mi się chce”. Ćwiczenie powtarzamy kilka razy.

  • Ćwiczenie relaksacyjne „Kojąca łąka”.

Czary mary znowu jesteście dziećmi. Połóżcie się wygodnie na podłodze, zamknijcie oczy i wyobraźcie sobie, że odpoczywacie na łące. Oddychajcie głęboko wciągając powietrze nosem i wypuszczając ustami. Wsłuchajcie się w odgłosy łąki, dotknijcie miękkiej trawy i poczujcie jak pachną kwiaty i zioła.

(rodzic włącza nagranie „Odgłosy łąki”)

 7.     Praca plastyczna: „ Kolorowa łąka”.

Wykonajcie pracę plastyczną pt. „Kolorowa łąka”.

Przygotujcie niebieską, granatową lub czarną kartkę (jeśli takiej nie macie może być biała), farby plakatowe, pędzel, patyczki do uszu. Obejrzyjcie filmik, z którego dowiecie się jak powstaje taka kolorowa łąka na kartce papieru.

 

Wybierzcie się z rodzicem na majową łąkę. Jeśli macie w domu lupę zabierzcie ją ze sobą i obserwujcie przez nią rośliny i drobne zwierzęta. Poproście mamę, babcię, aby jeśli potrafi uplotła wam wianek z mniszków (mleczy) lub  koniczyny.

Wtorek 12.05.2020r

Temat: Biedroneczki

1.  Rozgrzewka muzyczna - Taniec Mai https://www.youtube.com/watch?v=UG-WU0ZbgK8

 

2. Rozmowa  z dzieckiem o biedronkach.

           Jak wygląda biedronka? – dziecko opisuje biedronkę

Tłumaczymy dziecku, że w naszym kraju występują biedronki dwukropki i siedmiokropki. 

Dziecko liczy kropki na biedronkach przedstawionych na obrazkach :

 

 

3.   Pytanie do dziecka :

Czego brakuje poniższej biedronce?  Pomaluj biedronkę czerwoną kredką i nalep z czarnej plasteliny kropki

 

4.   Nauka piosenki „Mała Biedroneczka” piosenka

Słowa piosenki:

1.  Mała Biedroneczka  siedem kropek miała,

Na zielonej łące wesoło fruwała.

Złapał ją pajączek w swoją pajęczynę

– uratuję Cię Biedronko, a ty mi coś przynieś.

 

Ref. Biedroneczko leć do nieba, przynieś mi kawałek chleba.

Biedroneczko leć do nieba.

 

2.  Mała Biedroneczka  siedem kropek miała,

Na zielonej łące wesoło fruwała.

Złapał ją wróbelek niesie tę kruszynę

– uratuję Cię Biedronko, a ty mi coś przynieś.

 

Ref. Biedroneczko leć do nieba, przynieś mi kawałek chleba.

Biedroneczko leć do nieba.

 

3.  Mała Biedroneczka  siedem kropek miała,

Na zielonej łące wesoło fruwała.

Złapała ją żaba i po wodzie płynie

– uratuję Cię Biedronko, a ty mi coś przynieś.

 

Ref. Biedroneczko leć do nieba, przynieś mi kawałek chleba.

Biedroneczko leć do nieba.

 Rozmowa z dzieckiem na podstawie treści piosenki:

- Gdzie latała mała biedroneczka?

- Ile kropek miała biedronka?

- Jakie zwierzęta spotkała na łące?

- Co powiedziało jej każde zwierzątko?

 

5.  Praca plastyczna „Biedroneczka”

 

Co potrzebujemy?:

  - papier w kolorze czarnym (lub rolka po papierze toaletowym pomalowana na czarno bądź oklejona czarnym papierem kolorowym)

- papier w kolorze  czerwonym

-nożyczki

-klej

-para ruchomych oczek lub wycięte z papieru 

- czarny flamaster

Co robimy?: https://mamatosiaczka.blogspot.com/2017/04/szybka-biedronka-z-papieru-jak-zrobic.html

2020-05-11 Poniedziałek 3,4-latki

Temat tygodnia: Łąka w maju

Temat dnia: Mieszkańcy łąki

 

1. Mieszkańcy łąki to wszystkie drobne zwierzęta, które wśród traw mają swój dom: to biedronka, ślimak, mrówka, zaś bocian jest na łące gościem.

 

2. Masażyk. Rodzice recytują wierszyk i rysują dzieciom na plecach spiralę- skorupę ślimaka.

Ślimak, ślimak, wystaw rogi

Dam ci sera na pierogi.

Jak nie sera, to kapusty

-od kapusty będziesz tłusty.

 

3.Posłuchajcie piosenki „Majowa łąka" m. Aleksander Pałac, sł. Zofia Holska-Albekier

 

I. Na majowej łące świerszcze dają koncert

Cyk, cyk, cyk, cyk

Nutkę taką samą zaśpiewamy mamom

Tak jak świerszcze zaśpiewamy mamom.

 

II. Na majowej łące żabki dają koncert

Kum, kum, kum, kum

Nutkę taką samą zaśpiewamy mamom

Tak jak żabki zaśpiewamy mamom.

 

III. Na majowej łące boćki dają koncert

Kle, kle, kle, kle

Nutkę taką samą zaśpiewamy mamom

Tak jak boćki zaśpiewamy mamom

 

4. Wykonajcie zadania

Dzieci 3-letnie: GĄSIENICA z wyprawki plastycznej

- wypchnijcie gąsienicę,

- obrysujcie ją na kartce i pokolorujcie,

- dorysujcie inne elementy łąki.

 

Dzieci 4-letnie: Karta pracy, cz.2, nr 44

- opowiedzcie, co widzicie na obrazku,

- dokończcie kolorowanie,

- policzcie żabki w każdym stawie,

- podskoczcie tyle razy,  ile żabek jest w każdym stawie.

Piatek 8.05.2020r

TEMAT DNIA: Polskie symbole narodowe

1.   Wprowadzenie do tematu dnia.

Witam was serdecznie. Zajęcia w tym tygodniu poświęcone były Polsce – naszej Ojczyźnie. Poznaliście polskie symbole narodowe, takie jak flaga, godło, hymn oraz Warszawę – stolicę Polski. Czy wiecie, kto to jest patriota? To ktoś, kto kocha swoją Ojczyznę.

 2.     Słuchanie wiersza E. Stadmuller „Kim jesteś?” ilustrowanego fotografiami.

Posłuchajcie pięknego wiersza pt. „Kim jesteś?”, który ułatwi wam udzielenie odpowiedzi na to pytanie.

( Uwaga dla rodzica: warto przeczytać wiersz dwukrotnie.)

 

- Czy wiesz, kim jesteś?

- To oczywiste!

- Co jest Ci bliskie?

- Znaki ojczyste.

 

 

Ojczyste barwy

- biało – czerwone,

 

 

              

 

  • ojczyste godło

- orzeł w koronie.

 

                

              

 

Ojczyste w hymnie

Mazurka dźwięki,

 

 

 

 

no i stolica

- miasto Syrenki.

 

 

I jeszcze Wisła,

co sobie płynie

raz po wyżynie,

raz po równinie,

i mija miasta

prześliczne takie.

 

 

Już wiesz, kim jesteś?

- Jestem Polakiem.

 

   3.     Rozmowa na temat treści wiersza.

Porozmawiajmy na temat wysłuchanego wiersza. Czy zapamiętaliście:

  • Jakie są nasze barwy ojczyste?
  • Jak wygląda godło Polski?
  • Jak nazywa się ważna pieśń, którą śpiewa się podczas uroczystości państwowych?
  • Jak nazywa się nasza stolica – miasto Syrenki?
  • Jak nazywa się najdłuższa rzeka płynąca przez całą Polskę?
  • Kim jesteśmy, jeśli urodziliśmy się w Polsce?

 

 4.     Zabawa ruchowo-rytmiczna przy piosence „Jestem Polakiem”.

Zapraszam was do obejrzenia filmiku z piosenką „Jestem Polakiem”. Postarajcie się zapamiętać słowa refrenu, czyli tej części piosenki, która się powtarza.

 

Jesteśmy Polką i Polakiem

Dziewczynką fajną i chłopakiem

Kochamy Polskę z całych sił

Chcemy byś również

Kochał ją i ty, i ty.

 

             https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM

Zaczynamy zabawę. Podczas zwrotek piosenki naśladujcie jadący pociąg, który zabiera nas na wycieczkę po Polsce. Gdy usłyszycie refren zatrzymujecie się, klaszczecie i śpiewacie.

 5.     Oglądanie  filmiku edukacyjnego o symbolach narodowych „Polak mały”.

Obejrzyjcie filmik, w którym Polak mały opowie wam o naszych symbolach narodowych.

 6.     Wykonanie zadań na kartach pracy.

3- LATKI:

Pokoloruj  na karcie pracy flagę Polski, a następnie przetnij kartę wzdłuż linii tworząc puzzle. Ułóż na nowo obrazek z puzzli.

 

                      

4 – LATKI ( Karta pracy, część 2, nr 43):

  • Obejrzyjcie uważnie zdjęcie.
  • Uzupełnijcie brakujące fragmenty zdjęcia przyklejając naklejki.
  • Rysujcie po śladzie fale Wisły.

 7.     Rozwiązywanie zagadek o Polsce.

Rozwiążcie zagadki związane z  Polską  znajdujące się tutaj.    Z pewnością poradzicie sobie z tym doskonale.

 8.     Praca plastyczna „Polski orzeł” (do wyboru).

Wybierzcie jedną z proponowanych prac plastycznych.

                            

                               Sposób wykonania orła z rolki znajdziecie tutaj.

 

                        

 

Jak wykonać takiego orła  dowiecie się z filmiku.

Wybierzcie się z rodzicem na spacer i poszukajcie w okolicy flag wywieszonych  na różnych budynkach.